Concert solidari per impulsar la investigació i l'acció social en oftalmologia

L'actuació, a càrrec del cor de gòspel Yonder Choir, és la proposta cultural nadalenca de la Fundació IMO dins el programa "MIRArte", que ha posat en marxa aquest any per ajudar a finançar els seus projectes.

Concierto Solidario de Navidad - Yonder Choir

La Fundació IMO dona la benvinguda al Nadal amb un concert solidari a l'Auditori de l'Institut de Microcirurgia Ocular, que oferirà el cor de gòspel Yonder Choir, el proper 12 de desembre a les 19.30 h. La cita benèfica comptarà amb prop de 300 assistents, que ja han reservat la seva plaça per gaudir d'aquesta proposta musical i, alhora, contribuir a desenvolupar projectes d'investigació i d'acció social per millorar la visió i la qualitat de vida de les persones.

Finalitat del concert solidari

Promoure aquest doble vessant per aconseguir "mirades felices" és el propòsit del programa "MIRArte", en el qual s'emmarca el concert i que la Fundació IMO ha posat en marxa el 2018 per recaptar fons gràcies a una agenda artística i cultural. La iniciativa, que va arrencar a l'octubre amb l'estrena de l'obra de teatre científic "Gravat a la retina", amb motiu del Dia Mundial de la Visió, uneix els esforços de l'entitat per implicar la societat en l'avenç de l'oftalmologia i la cura de la salut ocular, mitjançant diferents línies d'actuació.

"En el camp de la investigació bàsica, amb quatre projectes en marxa, el nostre gran repte és identificar nous gens causants de patologies hereditàries de la visió i oferir solució a algunes d'aquestes malalties, encara sense cura", explica Irene García, directora de la Fundació IMO. Així mateix, afegeix que "pel que fa a l'acció social, ens centrem en un dels col·lectius més vulnerables, la infància en risc d'exclusió, i promovem la detecció precoç de problemes visuals i garantim que rebin el tractament necessari". A aquests dos àmbits –que la Fundació IMO suma a la seva activitat docent i de prevenció– es destinaran íntegrament els beneficis del concert a través de la taquilla inversa, per la qual el públic decidirà després de l'espectacle el valor de la seva aportacióper aquesta actuació benèfica.

fites Fundació IMO

Yonder Choir

Nascut el 2014 a Barcelona, Yonder Choir és un cor de joves units pel plaer de cantar junts, sota la guia de l'Anna Ferrer Coll i amb l'objectiu d'aportar la llum i energia del gòspel a totes les cançons que interpreten. En el concert solidari nadalenc de la Fundació IMO versionaran, a més de nadales com ara "Jingle Bells”, clàssics del rhythm and blues/soul com ara "Ain’t no mountain high enough" i cançons del cinema musical com ara "This is me" (pel·lícula El gran showman). Us deixem amb una petita mostra en el següent vídeo de presentació.