Fundación IMO aposta per la realitat virtual per prevenir el glaucoma

L'entitat opta per el Día Mundial del Glaucoma (12 de març) per una proposta inmersiva per experimentar en primera persona com es pot arribar a veure i viure amb la malaltia, si no es diagnostica i tracta a temps.

dia mundial glaucoma fundación imo

La Fundació IMO celebra el Dia Mundial del Glaucoma (12 de març) optant, un any més, per la prevenció d'aquesta malaltia que pateixen 60 milions de persones i que s'ha convertit en la primera causa de ceguesa al món. Amb la campanya "Glaucoma: realitat virtual, problema real", l'entitat ha preparat un seguit d'activitats a l'Institut de Microcirurgia Ocular (IMO), que tenen l’objectiu de mostrar els greus problemes de visió que pot causar la patologia, així com la importància del tractament i diagnòstic precoç per frenar-la. Un any més, la campanya de conscienciació compta amb el suport del COOOC (Col·legi Oficial d'Òptics Optometristes de Catalunya) i FEFAC (Federació d'Associacions de Farmàcies de Catalunya), que col·laboren en la difusió.

Una experiència immersiva de realitat virtual

A través de l'experiència immersiva "Un viatge al glaucoma" (de 10 a 20 h, accés lliure), dissenyada especialment per l'equip de la Fundació IMO i l'empresa Vigraphic, especialitzada entre altres coses en desenvolupaments de realitat virtual, els assistents podran viure en primera persona els problemes de visió que pot comportar aquesta malaltia que, a mesura que avança, ocasiona un dany irreversible al nervi òptic. Aquesta innovadora proposta recrea en un format breu (de 5 minuts aproximadament) tres escenaris de realitat virtual: una ciutat, un laberint i un supermercat. Amb l'ajuda d'unes ulleres de realitat virtual, els usuaris podran interactuar amb diferents elements de les escenes, fins que aquests es desdibuixin, com passa en els casos de glaucoma que no són diagnosticats ni tractats a temps.

Diagnòstic precoç i ràdio en directe

Per evitar que aquesta visió recreada virtualment es converteixi en un problema real, l'entitat oferirà també revisions gratuïtes de diagnòstic precoç a població de risc (de 8 a 19 h, places limitades i amb cita prèvia). I, com a tancament de la jornada, s’emetrà a l'Auditori de l’IMO el programa de ràdio "Islàndia", de RAC1 (de 19 a 20.30 h, places limitades i atorgades per ordre d'arribada). Aquest espai magazine, dirigit i presentat pel periodista Albert Om, es dedicarà especialment al glaucoma i a la visió en general, i inclourà entrevistes a persones que hagin participat en l'activitat de realitat virtual, així com a pacients que pateixen aquesta patologia o altres malalties oculars.