Gran èxit de l'estrena de Lletres per la ciència!

La proposta es va llançar coincidint amb el dia de Sant Jordi, Dia Mundial del Llibre, amb l'objectiu de finançar projectes d'investigació en oftalmologia.

lletres per la ciència

La Fundació IMO va posar en marxa, el passat 23 d'abril, una nova iniciativa dins del programa MIRArte: Lletres per la ciència, un certamen en què literatura i ciència es van unir en benefici del projecte de recerca bàsica del gen ABCA4

Lectors voluntaris van fer possible 60 minuts de lectura solidària de relats, passatges i obres sobre la visió, que van abastar des de la poesia de Borges, García Lorca, J.V Foix, Jacint Verdaguer, Miquel Martí i Pol o Sònia Moll; la narrativa de Noah Gordon o H.G Wells i fins i tot la filosofia de Plató i el seu mite de la caverna.

Venta de roses solidàries

Lletres per la ciència va incloure la venda solidària de roses amb motiu del dia de Sant Jordi.

La jornada va estar acompanyada de la venda solidària de roses amb motiu del dia de Sant Jordi. Roses naturals i roses de caramel, elaborades per 2 voluntàries, van servir per posar la cirereta a un esdeveniment que va ser tot un èxit..Gràcies a la col·laboració de Angelini Farmacèutica, Bidons Egara, Laboratoris Théa, Serunion, de les donacions de particulars i de les vendes del mercat solidari, s'han aconseguit 7.270 € per a la investigació del gen ABCA4, un gen de grans dimensions i complexitat la mutació provoca l'aparició de malalties com la malaltia de Stargardt, les Distròfies de Cons i Bastons o la Retinosi pigmentària, patologies degeneratives que poden provocar ceguesa.

Conèixer amb detall la regió genòmica d'aquest gen permetrà establir nous protocols que millorin els actuals diagnòstics genètics i poder conèixer amb més detall la relació entre gens afectats i desenvolupament de determinades patologies.

Explorant un gen