El 17% dels 1.419 nens revisats per la Fundació IMO al Festival de la Infància podria presentar patologia oculta

La passada edició del Festival de la Infància de Barcelona que va tenir lloc del 27 de desembre al 4 de gener, la Fundació IMO va fer controls gratuïts a 1.419 nens, dels quals 248 podrien tenir algun problema ocular

Aquests controls bàsics d’agudesa visual fets per un equip d’òptics optometristes de l’Institut de Microcirurgia Ocular (IMO) han permès detectar possibles patologies ocultes en un 17% dels nens.

Les revisions oculars infantils garanteixen un correcte estat visual en l’edat adulta

Aquesta xifra, superior a l’obtinguda a les dues edicions anteriors del Festival, en què el percentatge es va situar al voltant del 10%, posa de manifest la importància de fer revisions oculars periòdiques durant la infantesa, període de desenvolupament de la visió, i millorar així la integració i el rendiment escolar, a més de garantir una bona base per a un correcte estat visual a l’edat adulta.

Astigmatisme, hipermetropia, miopia, ambliopia o ‘ull gandul’ i estrabisme, entre les patologies detectades més comunes

El 66% dels problemes detectats a les exploracions dutes a terme al Festival de la Infància han estat defectes refractius. El més freqüent ha estat l’astigmatisme o dificultat de veure-hi de lluny i de prop (101 casos), seguit de la hipermetropia o dificultat d’enfocar la visió de prop (53 casos) i la miopia o dificultat d’enfocar la visió de lluny (45 casos). En aquest sentit, 31 dels nens revisats han presentat més d’un defecte refractiu alhora. Altres patologies típiques de l’ull infantil, com l’ ambliopia o “ull gandul” i l’ estrabisme infantil (desviació ocular), han suposat el 13% i l’11% dels diagnòstics, respectivament. A més, també s’han detectat 30 possibles casos d’altres problemes oculars menys freqüents (10% dels diagnòstics), com ara la insuficiència de convergència o l’alteració del color.