Dia Mundial de les Malalties Minoritàries 2021

Coneix el nostre laboratori de biologia molecular!

dijous 25 febrer 2021 - 19:00 h

Online, Facebook Live

Dia Mundial de les Malalties Minoritàries 2021

Amb motiu del Dia Mundial de les Malalties Minoritàries 2021, et convidem a descobrir el nostre laboratori de biologia molecular, on estudiem algunes de les malalties minoritàries que afecten la visió.

Les malalties minoritàries són un conjunt de patologies poc freqüents que afecten un número limitat de la població. Segons la Federació Espanyola de les Malalties Rares (FEDER), s'estima que existeixen entre 5.000 i 7.000 malalties rares diferents. No obstant això, el desconeixement que envolta aquestes patologies, que solen tenir un origen genètic, dificulta molt el seu diagnòstic i tractament. Per aquest motiu, cada any se celebra el Dia Mundial de les Malalties Rares, amb l'objectiu de donar a conèixer aquestes patologies i conscienciar a la població sobre les dificultats a les quals s'enfronten diàriament els pacients afectats.

Des de Fundació IMO, portem molts anys compromesos amb la investigació de les distròfies de retina, una sèrie de malalties minoritàries que afecten la visió, i que causen ceguesa i baixa visió. Mitjançant la suma de recerca bàsica i recerca clínica, i a través d'un model únic on genetistes i professionals de l'oftalmologia treballen de manera conjunta, busquem maneres de millorar el diagnòstic i tractament d'aquestes patologies. Per aquest motiu, ens unim a la celebració del Dia Mundial de les Malalties Rares obrint les portes del nostre laboratori de biologia molecular, on es duen a terme aquestes recerques.

El pròxim Dijous 25 de febrer, a les 19:00h, tindràs l'oportunitat de participar en un esdeveniment en línia amb dues expertes d'IMO Barcelona: la Dra. Esther Pomares, subdirectora de Fundació IMO i responsable del Departament de Genètica, i la Dra. Anniken Burés, oftalmòloga experta en retina.

Uneix-te a la sessió en directe a través de Facebook Live, i a més de descobrir el laboratori de biologia molecular, podràs resoldre les teves preguntes sobre el diagnòstic i consell genètic de les distròfies de retina, com la malaltia de Stargardt, la retinosi pigmentària, la distròfia de cons i bastons o la malaltia de Best.

Clica aquí per a unir-te a l'esdeveniment!

Online, Facebook Live

Clica aquí per a unir-te a l'esdeveniment!

dijous 25 febrer 2021 - 19:00 h