La Fundació IMO opta pel teatre científic per celebrar el Dia Mundial de la Visió

L’obra “Gravat a la retina”, que es podrà veure a l’IMO el 10 d’octubre, tracta sobre el funcionament de l’ull, la visió, les patologies oculars i la investigació actual per combatre la ceguesa.

teatre científic Gravat a la retina

En una trobada fortuïta, una doctora intenta explicar el que fa, mentre una fotògrafa busca el seu lloc al món. En aquest escenari, la curiositat, l’interès, la passió i la complicitat són els motors que propiciaran una xerrada sobre medicina i ciència. El pont? La fotografia, la música, la poesia, l’art... Aquest és el punt de partida de l’obra de teatre científic “Gravat a la retina”, en què, utilitzant una càmera fotogràfica com a metàfora, es van desgranant l’anatomia de l’ull i el funcionament de la visió, per poder comprendre les patologies que causen la ceguesa i el que la medicina pot fer en la seva prevenció i tractament.

Ciència i societat representats en aquests dos personatges femenins, que el destí uneix per conversar sobre el passat, el present i el futur de l’oftalmologia, amb l’objectiu de comprendre els avenços científics i la investigació en l’àmbit de la visió amb el fi d’erradicar la ceguesa. Una línia d’investigació que està desenvolupant en aquest moment la Fundació IMO, entitat que, amb aquesta proposta escènica de teatre científic, celebra el Dia Mundial de la Visió (11 d’octubre), i inaugura el cicle MIRArte, la nova oferta cultural de la fundació per recolzar el finançament dels seus projectes.

auditorio IMO escenario de teatro científico

L’auditori de l’IMO acollirà, el 10 d’octubre a les 20.00 h, la representació de l’obra “Gravat a la retina”, la primera proposta de “MIRArte”, la nova oferta cultural de la Fundació IMO per ajudar a finançar els seus projectes.

Divulgació a través del teatre científic

Segons explica Irene García, coordinadora de la Fundació IMO, “Gravat a la retina” és una conferència teatralitzada; una forma diferent d’aprendre conceptes científics a través del teatre, en què el públic assistent pot participar preguntant els seus dubtes o compartint el seu testimoni”. Es tracta d’un espectacle “amb una clara dimensió divulgativa i pedagògica, a través d’una proposta escènica atractiva, entretinguda i emotiva”, afegeix.

Segons la portaveu de la fundació, aquesta obra de teatre científic es dirigeix especialment a malalts, familiars, cuidadors, professionals i persones vinculats directament o indirectament a l’oftalmologia. “Les temàtiques tractades amb humor, sensibilitat i rigor científic tenen el propòsit no només de despertar l’interès, sinó també de proporcionar un coneixement útil”, conclou. Durant l’espectacle es va revelant el que la medicina i la investigació científica estan fent en l’àmbit de les malalties oculars, especialment, de les distròfies de retina, per acabar donant un missatge esperançador sobre un futur en el qual la curació i la prevenció seran una realitat. Durant l’obra, també es fa al·lusió a personatges cèlebres amb ceguesa o problemes greus de visió, com ara Louis Braille, Stevie Wonder, Kenny Rogers, Roy Orbison, Andrea Boccelli o Tete Montoliu.

Venda d’entrades a l’IMO, fins al moment de començar l’espectacle, o a aquest enllaç de la nostra pàgina web o a Atrápalo.