La Fundació IMO, al Festival de la Infància de Barcelona

La Fundació IMO oferirà controls oculars gratuïts per als més petits i un recorregut lúdic per l’ull al Festival de la Infància de Barcelona, del 27 de desembre al 4 de gener
El IMO en el Festival de la Infancia 2011, en Barcelona

La Fundació IMO ofereix des del seu estand al Festival de la Infància un recorregut lúdic per l’ull que vol cridar l’atenció sobre la salut ocular, ensenyar als nens les principals estructures oculars i descobrir el funcionament de la visió.

L’estand té unes estructures que simulen les principals parts de l’ull (còrnia, pupil•la, cristal•lí, retina i nervi òptic) i convidarà els nens a recórrer-les imitant el viatge que fa la llum des de l’exterior de l’ull fins al cervell, on es formen les imatges.

A més de conèixer de manera lúdica l’òrgan ocular, els nens d’entre 2 i 10 anys que visiten l’estand poden accedir a una prova d’agudesa visual gratuïta i una exploració bàsica per descartar possibles problemes visuals associats a l’edat infantil, com ambliopia o estrabisme, entre d’altres.

Escolta aquí l’entrevista del programa de ràdio “El món a RAC1″ quan va visitar l’estand el passat dia 27 de desembre.

Alguns problemes no detectats a temps poden persistir a l’edat adulta

El que més va cridar l’atenció a l’equip d’oftalmòlegs i optometristes de l’IMO que ja va treballar a la l’edició anterior del Festival va ser que prop del 80% dels nens amb algun problema de refracció o ambliopia no duia correcció òptica ni s’havia fet cap revisió ocular malgrat que a partir dels 7 anys és difícil solucionar alguns d’aquests defectes.

“Vam detectar que fins a un 40% dels pares enquestats no havien dut mai els seus fills a l’oftalmòleg”. Dra. Wert, Departament d’Oftalmologia Pediàtrica de l’IMO

Les revisions oftalmològiques a la infància són fonamentals per a la prevenció o diagnòstic i tractament precoç de patologies oculars que s’han de tractar els primers anys de vida, quan es desenvolupa la capacitat visual de l’individu. En molts casos, si no es tracten problemes oculars en edat infantil, és difícil o impossible recuperar la visió perduda en edat adulta.