La Fundació IMO, amb la salut ocular de les persones amb discapacitat intel·lectual

La Fundació IMO i la Fundació Boscana signen un acord de col·laboració per promoure la prevenció de patologia ocular entre aquest col·lectiu, cada vegada més longeu
fundacio-imo-boscana-web

La Fundació IMO i la Fundació Boscana han signat al gener un acord de col·laboració perquè les persones amb discapacitat intel·lectual ateses per la Fundació Boscana rebin atenció ocular gratuïta sense sortir del seu entorn habitual. Per a això, l'equip de la Fundació IMO farà un seguit de campanyes de revisions durant l'any, la primera de les quals tindrà lloc els dies 23 i 24 de gener a la seu que la Fundació Boscana té a Barcelona, on ofereix serveis residencials i de teràpia ocupacional les 24 hores, els 365 dies de l'any.

Segons l'acord, les persones a càrrec de la Fundació Boscana es podran beneficiar d'exàmens òptics i oftalmològics que permetin diagnosticar patologia oculta, com ja fa la Fundació IMO amb el col·lectiu pediàtric en risc d'exclusió social, mitjançant el Programa de salut ocular en la infància desfavorida, en marxa des del 2013, amb el suport de l'Obra Social ”la Caixa” i de Càritas.

A més, de la mateixa manera que ocorre amb aquest programa, l'actuació de la Fundació IMO amb el grup de persones ateses per la Fundació Boscana no es limitarà només a revisions de diagnòstic, sinó que també inclourà la realització de proves específiques o de tractaments mèdics, ja siguin quirúrgics o no, a l'Institut, en tots els casos en què es requereixi. Així mateix, es durà a terme un seguiment dels pacients diagnosticats per avaluar-ne l’evolució i l'eficàcia dels tractaments que els hagin pogut prescriure.

fundacion-imo-revisiones-web

Oferir una atenció oftalmològica de qualitat als col·lectius que tenen menys oportunitats d’accedir-hi es una de les prioritats de la Fundación IMO.

La prevenció de la salut ocular mitjançant el diagnòstic de patologies oculars ocultes és un dels àmbits d'actuació prioritaris dins de l'estratègia de la Fundació IMO, que al llarg de 4 anys ha fet més de 9.000 revisions oculars gratuïtes a població en risc oftalmològic o d'exclusió social.

Coneixedora d'aquesta activitat, la Fundació Boscana ha sol·licitat la col·laboració de la Fundació IMO buscant una atenció personalitzada i una adequació dels tractaments mèdics a l'augment de l'esperança de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual, que en les darreres dècades ha passat dels 45 als 70 anys. Aquest salt es tradueix en un augment de patologies, també oftalmològiques, associades a edats avançades.