HUMANeye

HUMANeye és el primer projecte europeu de recerca clínica coordinat per Fundació IMO, subvencionat pel Consell Europeu d'Innovació (EIC) a través de la iniciativa del Programa Europeu Horitzó 2020 “Fast Track to Innovation”.

La còrnia és la lent més externa de l'ull, que controla l'entrada de llum i és responsable de la major part del poder d'enfocament de l'ull. Qualsevol canvi en la forma de la còrnia té un impacte significatiu en la capacitat de veure d'una persona, afectant el seu dia a dia i la seva autonomia.

El queratocon és la causa més habitual de deformitat corneal: aquesta alteració ocular produeix un aprimament progressiu de la zona central de la còrnia, canviant la seva forma esfèrica habitual per una cònica. En conseqüència, les imatges es perceben distorsionades i la visió disminueix successivament. Aquest error de refracció és difícil de tractar amb cirurgia ocular o trasplantament de còrnia.

El projecte HUMANeye cerca proporcionar una alternativa de tractament viable als pacients afectes de queratocon i altres deformitats corneals: una xarxa corneal implantable en forma de cúpula, fabricada amb nitinol de qualitat mèdica, que no sols corregirà el defecte de refracció, sinó que també detindrà la progressió de la malaltia.

A través d'aquest projecte, esperem poder desenvolupar un implant universal, que permeti retornar la seva forma normal a la còrnia i, d'aquesta manera, millorar significativament la visió dels pacients que pateixen queratocon.

Dr José Luis Güell, Responsable del Departament de Còrnia, Cataracta i Cirurgia Refractiva d'IMO Grup Miranza

El desenvolupament d'aquest projecte és possible gràcies al treball conjunt de diverses entitats europees: Fundació IMO, impulsor i coordinador del projecte; RECORNEA (Itàlia), PIME del sector tecno-sanitari a càrrec del desenvolupament del prototip; i els doctors José Luis Güell d'IMO Grup Miranza (Espanya) i Pierre Fournie de l'Hospital Universitari de Tolosa (França), que desenvoluparan els assajos clínics per a validar la seva utilitat.

Especialitat

Còrnia, Cataracta i Cirurgia Refractiva

Títol complet

Implantable titanium net to combat pathological corneal shape deformations. Grant agreement 878719.

Data d'inici

Novembre 2019