Irene García Martínez, nova directora de la Fundació IMO

Des del gener del 2017 coordinava l'activitat de l'entitat, encapçalada fins ara per Francisca Rodríguez, que deixa el càrrec per centrar-se en la seva tasca al capdavant de l'IMO, centre que dirigeix ​​des del 1996.

Irene Garcia, directora de la Fundació IMO

Irene García Martínez (Barcelona, ​​1983) ha estat nomenada directora de la Fundació IMO, en substitució de qui ha estat al capdavant de la institució des de la seva creació el 2010, Francisca Rodríguez Pérez. El nomenament respon a un "relleu generacional" que, a més, permetrà a Francisca Rodríguez centrar-se en la direcció executiva de l'Institut de Microcirurgia Ocular (IMO), càrrec que ostenta des del 1996.

Irene García va iniciar la col·laboració amb la Fundació IMO el gener del 2017, quan va assumir les funcions de coordinació de l'entitat, per impulsar activitats de recerca, docència, prevenció i acció social, que formen l'ADN de la fundació. Per a Garcia, el seu nomenament implica un "vot de confiança per continuar treballant en les línies bàsiques de la Fundació IMO, així com per ampliar cada vegada més el nivell de coneixement, la xarxa de col·laboradors i de patrocinadors i l’àmbit geogràfic d'actuació".

Trajectòria de la nova directora de la Fundació IMO

Garcia es va llicenciar en Publicitat i Relacions Públiques per la UAB (2006) i es va graduar en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra (UPF), el 2009. La seva trajectòria professional ha estat molt lligada al tercer sector. Així, entre el maig del 2010 i el desembre del 2016, va exercir el càrrec de coordinadora de projectes d'Acció social i voluntariat corporatiu ("El món a l'inrevés") a l'agència barcelonina Havas Media, on també va posar en marxa un departament de màrqueting amb causa per desenvolupar projectes de valor entre marques i entitats socials.

Així mateix, ha col·laborat activament en organitzacions socials com ara la Fundació Foto Colectania, AIS Ajuda a la Infància Sense recursos, Amics de la gent gran o Dinners That Matter. Per a Irene García, treballar en el tercer sector és "un al·licient i, alhora, una vocació, que em permet unir la meva passió pel màrqueting, la publicitat i el món de l'empresa amb projectes amb causa que ajuden a millorar la societat des d'un o un altre vessant". En opinió de la nova directora de la Fundació IMO, "a més, treballar per a una fundació que es mou en l'àmbit de la salut i, en concret, en una cosa tan important per a la vida com és la visió, hi afegeix encara un plus de motivació i passió, que espero ser capaç de transmetre a totes i cadascuna de les activitats de l'entitat, com he intentat fer fins ara".