Lletres per la ciència 2019

dimarts 23 abril 2019 - 13:00 h a 14:30 h

Institut de Microcirurgia Ocular

imatge lletres per la ciència
composición en escala de grises

Després d'una proposta teatral i una altra musical, Mirar-te, el programa de cultura amb causa de Fundació IMO, s'atreveix amb la literatura.

Coincidint amb la festivitat de Sant Jordi el dia 23 d'abril, declarat Dia Mundial de les Lletres, Fundació IMO llança un repte que uneix literatura i ciència: “Lletres per la ciència”.

Lletres per la ciència

Fundació IMO proposa una lectura patrocinada de relats, contes i passatges d'obres literàries relacionades amb la visió, en un sentit ampli, per a finançar projectes de recerca en oftalmologia.

Les empreses patrocinadores “compren” minuts de lectura d'un relat sobre la visió i Fundació IMO busca lectors i micro-donants que, amb la seva participació, facin possible el desenvolupament de "Lletres per la ciència".

Quan i on

La lectura solidària tindrà lloc el mateix dimarts, 23 d'abril, dia de Sant Jordi, de 13.00h a 14.30h al jardí de IMO.

A més, es retransmetrà en directe via streaming.

A què dónes suport si t'uneixes a la nostra proposta?

Els fons recaptats en aquesta acció aniran destinats al finançament del projecte de recerca bàsica del gen ABCA4..

L'estudi molecular del gen ABCA4, causant de diverses distròfies de retina hereditàries i que a vegades es manifesta en edat infantil, presenta una gran dificultat d'anàlisi, donat la seva grandària i la complexitat de la seva estructura.

L'objectiu d'aquesta recerca és analitzar en profunditat tota la regió genòmica d'aquest gen, mitjançant noves estratègies de seqüenciació massiva. I amb això, aportar un major coneixement d'aquest gen i les seves patologies relacionades, com la malaltia de stargardt (considerada una de les denominades Malalties Minoritàries), la distròfia de cons i bastons o la retinosi pigmentària, que afecten greument la visió i fins i tot poden provocar ceguesa. Consulta més informació sobre aquest projecte aquí.

Participa!

Tu pots formar part activament de “Lletres per la ciència” a través de la fórmula que sigui més convenient per tu:

1. Fes-nos la teva proposta de fragments de text o referències bibliogràfiques d'obres sobre la visió (formulari)
  2. Fes un donatiu
  3. Assisteix el 23 d'abril com a oient o lector (amb un temps estimat d’entre 3 i 10 minuts per fragment)
  4. Segueix-nos en directe a través de streaming

Col·laboradors

Algunes empreses ja s'han sumat a la primera edició de "Lletres per la ciència":

Si la teva empresa també vol sumar-se a la campanya de Responsabilitat Social Corporativa, escriu-nos a coordinacion@fundacionimo.org.

Participa

Lloc

Institut de Microcirurgia Ocular

Josep María Lladó, 3
Tel.: (+34) 934 000 700

dimarts 23 abril 2019 - 13:00 h a 14:30 h

En cotxe

Coordenadas navegador GPS:
41º 24’ 38” N – 02º 07’ 29” E

Sortida 7 de la Ronda de Dalt (costat montanya). La clínica disposa de pàrking amb més de 200 places.

En bus

• Autobús H2: Rotonda de Bellesguard, parada 1540