Més de 200 noves revisions a infància vulnerable de Barcelona i de Tarragona

El percentatge de nens amb problemes oculars diagnosticats arran de les revisions de la Fundació IMO i Càritas Catalunya es dispara a la província tarragonina, on supera el 30%

La Fundació IMO i Càritas Catalunya, entitats col·laboradores des de 2013, han dut a terme a l’abril i al maig dues campanyes de revisions oculars gratuïtes a la infància desfavorida de l'àrea metropolitana de Barcelona i de Tarragona. Aquesta actuació ha permès atendre 255 nens d’esplais barcelonins i de dos col·legis tarragonins, entre primeres visites (178) i controls de seguiment a escolars que ja havien participat en anteriors campanyes (77).
En relació amb les primeres visites, l'equip d'optometristes i d’oftalmòlegs voluntaris de la Fundació IMO ha trobat 50 casos d'alteracions visuals no diagnosticades prèviament, entre els quals destaquen els defectes refractius (17 d'astigmatisme, 13 de miopia i 8 d’hipermetropia), l'ambliopia o "ull gandul" (4 casos) i l'estrabisme (1 cas), a més de 4 casos de anisometropia o diferència de graduació entre els dos ulls, i 3 d'altres malalties oculars. La majoria d'aquests problemes s'han detectat en les revisions dutes a terme a Tarragona, on la xifra de nens amb patologia oculta o amb sospita puja fins al 34% i evidencia l'alt percentatge d’infants que no reben el tractament adequat.
En aquest sentit, a més de confirmar i mantenir la correcció òptica a 13 escolars que ja portaven ulleres i fer 2 canvis de vidres, la Fundació IMO s'ha encarregat de proporcionar sense cost 25 ulleres noves, 3 oclusions amb pegat i 2 teràpies mèdiques. Aquests tractaments se sumen als 23 (fonamentalment, ulleres) que s'han prescrit als alumnes sotmesos a control per vigilar de prop el seu desenvolupament visual, juntament amb 26 correccions òptiques en què no ha calgut modificar la graduació.

Continuïtat del projecte

La Fundació IMO i Càritas Catalunya tornaran a l'Hospitalet i a Tarragona a l'octubre i al desembre, respectivament, per dur a terme noves revisions i realitzar controls de seguiment als pacients que ho requereixin, cosa que s'ha vist necessària en 121 dels nens atesos per primera vegada en aquesta última campanya. Mentrestant, una dotzena d'escolars seran derivats a l’IMO per fer-los proves complementàries.