Apostem per la inclusió laboral de persones amb capacitats diferents

L'IMO Grup Miranza i la Fundació IMO volem presentar-te dues companyes amb capacitats diferents que, si fa poc que ens has visitat, ja deus haver tingut ocasió de conèixer.

Ens referim a Inés Palomar i Silvia Rottier. Totes dues treballen a la recepció principal de la nostra seu de Barcelona, ​​acompanyant i rebent els pacients que ens visiten.

Com va començar tot

• La idea sorgeix a partir del nou circuit de pacient de l'IMO Grup Miranza Barcelona, ​​que vam posar en marxa a principis del 2021, amb l'objectiu d'oferir una atenció més personalitzada als nostres pacients.
  • Ramón Berra, Director General de Miranza, va suggerir la possibilitat d'incloure al circuit persones amb capacitats diferents.
  • A partir d'aquí, el projecte va agafar forma gràcies al suport d'Aura Fundació, entitat que ajuda en la integració social i laboral de persones amb discapacitat intel·lectual.
  • La Inés i la Silvia són usuàries d'aquesta fundació i, després de superar un període de formació amb nosaltres, van signar un contracte professional i es van unir a l'equip d'atenció al pacient.

inés palomar recepción imo
Inés acompanyant un pacient fins al punt de trobada de la sala d'espera de l'IMO Grup Miranza Barcelona.

La nova aventura d'Inés i Silvia

Les nostres companyes Inés i Silvia aprenen i treballen colze a colze amb el personal d'atenció a pacient i recepció. A més, compten amb el suport d'un preparador laboral d'Aura Fundació, que les orienta.

A nivell personal, aquesta és la primera experiència professional de la Silvia (27 anys, Barcelona): "Estic molt orgullosa que la meva primera feina sigui en un centre tan important", explica.

Per la seva banda, Inés (39 anys, també de Barcelona), ja havia treballat en altres empreses, però, segons ens explica: “Volia estar en un lloc on poder interactuar i tenir un tracte més proper amb la gent”.

Totes dues estan superant amb nota aquesta experiència professional, gràcies a una tremenda actitud i esforç, així com el suport dels companys i la complicitat dels pacients.

Quan vaig arribar aquí, em vaig sentir més feliç, tot era nou per a mi. Quan vaig veure el tracte amb la gent vaig al·lucinar.

Inés

Un futur il·lusionant

Tant la Silvia com la Inés, encaren el que ha de venir amb il·lusió. A partir d'aquesta experiència professional, Inés pot anar un passet més enllà i ja planeja un futur de vida independent: "De moment, he pogut conviure uns mesos fora de casa, sense la meva família. Però, en el futur, m'agradaria viure sola o amb algun amic", ens explica.

judit imo grupo miranza
Silvia treballa colze a colze amb la seva companya Judit en la recepció principal de la nostra seu de Barcelona.

Gràcies a aquesta primera feina veig un futur diferent per a mi.

Silvia

Una anècdota...

La Inés i la Silvia porten una xapa distintiva d'Aura en els seus uniformes de feina i això ha causat alguna anècdota divertida. Més d'un pacient s'ha confòs amb els seus noms! Però aclareixen: "No, no ens anomenem Aura" (riu).

Esperem que l'experiència de la Silvia i la Inés, a l'IMO Grup Miranza, sigui molt positiva en les seves trajectòries professionals!