El 12 de març, no perdis de vista el glaucoma!

La Fundació IMO oferirà revisions gratuïtes dirigides a població de risc, així com dues activitats de realitat virtual que permetran posar-se en la pell de les persones afectades

Revisió ocular glaucoma

Dijous que ve, 12 de març, la Fundació IMO celebra el Dia Mundial del Glaucoma, que té per objectiu visibilitzar i conscienciar la població sobre aquesta malaltia crònica del nervi òptic, actualment la segona causa de ceguesa irreversible al món. Per onzè any consecutiu, la Fundació IMO organitzarà, a l'IMO, activitats de caràcter divulgatiu i de prevenció, que consistiran en revisions oculars gratuïtes dirigides a població de risc i dos jocs de realitat virtual amb els quals qui visiti el centre podrà experimentar les limitacions visuals que pateixen les persones amb glaucoma.

Objectius: detectar precoçment i donar visibilitat al glaucoma

"No perdis de vista el glaucoma!" és el lema escollit per a l'actual campanya. Amb aquest lema, l'entitat sense ànim de lucre pretén posar l'accent en la detecció precoç de la malaltia, imprescindible per frenar-la i tractar-la a temps. A través d'una Unitat de Diagnòstic Precoç de Glaucoma, es duran a terme exploracions oculars gratuïtes, amb l'objectiu de detectar factors de risc o estadis incipients de la malaltia, abans que produeixin danys irreversibles al nervi òptic. En aquest sentit, la hipertensió ocular és el principal factor de risc de patir glaucoma i, un cop detectada, pot ser controlada, en molts casos, amb col·liris hipotensors i, en d’altres, amb tractaments làser i quirúrgics.

Día Mundial Glaucoma

Imatge de la campanya No perdis de vista el glaucoma!

Altres activitats que tindran lloc a l’IMO seran dos jocs de realitat virtual que permetran a qui els experimenti posar-se en la pell de les persones que pateixen glaucoma. Per a això, comptaran amb una situació quotidiana (una compra en un supermercat) i amb un joc abstracte amb llums i colors, tots dos creats amb la limitació visual perifèrica característica del glaucoma.

Ambdues activitats seran gratuïtes i tindran lloc de 9 a 19 h a les plantes 0 i 1 de l’IMO. Per a les revisions, cal reservar plaça amb anterioritat (93 400 07 00; glaucoma@fundacionimo.org).

Resolent dubtes sobre el glaucoma

Del 9 al 15 de març, les doctores Elena Arrondo, Sílvia Freixes i Laia Pascual, del Departament de Glaucoma de l’IMO, solucionaran qualsevol dubte o pregunta relacionats amb la malaltia, els seus factors de risc, símptomes, etc., a través dels canals de Facebook, Instagram i Twitter de la Fundació IMO (@fundacionimo).