Els alumnes de 340 escoles aprenen com funciona la vista gràcies a Fundació IMO

Fundació IMO ha desenvolupat un itinerari educatiu multimèdia, adaptat a l'actual cultura tecnològica, que ensenya als alumnes el funcionament de la visió, les diferents parts de l'ull i les patologies més comunes que afecten la vista.

Els alumnes de 340 escoles aprenen com funciona la vista gràcies a Fundació IMO

Com funciona la vista

El coneixement del funcionament dels ulls, així com de les principals malalties que afecten la vista, és vital per a una bona salut visual i per a fomentar la cultura de la prevenció en la població. Aquest aprenentatge és especialment important per a les generacions més joves, que encara han d'establir les bases per a la salut dels seus ulls en l'edat adulta.

Per aquest motiu, Fundació IMO ha col·laborat amb Ambientech per a crear un itinerari educatiu que explica com funciona la vista i quines són les principals patologies que la perjudiquen. Gràcies a aquest portal educatiu online per a alumnes d'Educació Secundària, Batxillerat i Cicles formatius, des de febrer de 2019 més de 173 escoles d'Espanya i 167 escoles d'Amèrica Llatina han ensenyat als seus estudiants el funcionament dels nostres òrgans visuals de manera amena i pedagògica.

A través d'aquestes 340 escoles, més de 45.400 alumnes han pogut gaudir d'aquesta innovadora manera d'aprendre sobre la visió, a través d'una lliçó interactiva que compta amb experiments, animacions i vídeos. La nostra activitat educativa, disponible en català, castellà i anglès, ha estat valorada amb la màxima qualificació pel 81% dels usuaris.

L'activitat educativa

L'itinerari educatiu explica amb detall quin és el camp de visió de l'ésser humà, com funciona la vista i quines són les parts de l'ull. A més, presenta un simulador de malalties de l'ull que explica les diferències entre els principals trastorns oculars i com perceben l'entorn les persones que els pateixen. Al llarg de la lliçó, es combinen animacions i activitats interactives per a facilitar l'aprenentatge i augmentar la motivació en l'estudi i la correcta adquisició dels coneixements.

Els professionals de Fundació IMO han supervisat tots els continguts de la lliçó, de manera que l'atractiu d'aquesta activitat no està renyit amb el rigor científic i la qualitat dels coneixements que es transmeten.

Incorporació de noves tecnologies

Les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) han permès que aquesta activitat estigui disponible a tot el món, ja que s'accedeix a la mateixa a través d'Internet i no té cap cost. L'eficàcia d'aquest mètode d'aprenentatge és major que amb els procediments tradicionals, ja que l'activitat s'adapta a la diversitat de l'aula i avança en funció del ritme d'aprenentatge de cada alumne. Com la lliçó progressa en funció de les respostes i accions dels estudiants, respecta els seus ritmes individuals i potència el seu aprenentatge integral i autònom.

Prova-ho tu mateix!

Els teus fills també poden aprendre-ho tot sobre el funcionament de la visió amb la nostra activitat educativa. Clica aquí per a començar a aprendre!