En la visió, no tot és blanc o negre

La Fundació IMO opta el Dia Mundial de la Visió (10 d'octubre) per la realitat virtual per demostrar com la pèrdua de visió, fins i tot sense arribar a la ceguesa, pot condicionar molt la vida quotidiana

Día Mundial de la Visión

La Fundació IMO se suma, un any més, al Dia Mundial de la Visió (dijous, 10 d'octubre) amb la campanya "En la visió, no tot és blanc o negre", que té l’objectiu de conscienciar sobre les diferents formes de limitació visual que poden afectar-nos a tots. Per aquest motiu, durant la jornada oferirà a l'Institut de Microcirurgia Ocular, de 10 a 19 h, una simulació de patologies oculars per mitjà d'ulleres de realitat virtual, així com revisions oculars gratuïtes per fomentar el diagnòstic precoç d'aquestes malalties.

Una innovadora activitat de realitat virtual

Segons l'Organització Mundial de la Salut, aproximadament 1.300 milions de persones viuen al món amb alguna forma de deficiència visual. La proposta de realitat virtual de la Fundació IMO permetrà viure en primera persona com és veure-hi amb alguna d'aquestes limitacions, que, sense arribar a la ceguesa absoluta, poden condicionar activitats quotidianes com llegir, conduir, reconèixer cares o moure’s pel carrer.

Els participants, en dos escenaris dissenyats per la Fundació IMO, podran experimentar de forma immersiva la pèrdua de visió central i de nitidesa –habitual en patologies retinals com la DMAE, la malaltia de Stardgardt o l'edema macular diabètic– i, d'altra banda, la reducció de la visió perifèrica –característica del glaucoma o de la retinosi pigmentària–, que en els casos avançats causa un "efecte túnel".

Dona a IMO experimentant realitat virtual

L'activitat permetrà experimentar a través de la realitat virtual com afecta la reducció de la visió perifèrica, característica del glaucoma

Pèrdues de visió que es poden prevenir

La Fundació IMO també aprofita el Dia Mundial de la Visió per advertir que un diagnòstic precoç i un tractament adequat són clau per frenar moltes malalties oculars, ja que el 80% dels casos de disminució visual es podria evitar. Per aquesta raó, la campanya inclou revisions oculars gratuïtes a la Unitat de Diagnòstic Precoç de l’IMO. Els oftalmòlegs de l'Institut recomanen fer aquest tipus de controls anualment, sobretot a persones que pertanyen a grups de risc, (antecedents familiars, diabetis, majors de 60 anys...) perquè patologies com el glaucoma passen desapercebudes i no deixen veure símptomes fins que el mal ja és sever.

Les persones que vulguin assistir a la Unitat de Diagnòstic Precoç poden reservar plaça trucant al 934 000 700 o a http://www.diamundialdelavisio.com