Fundación IMO ha realizado cerca de 150 exploraciones Fundació IMO ha realitzat prop de 150 exploracions a la campanya de Badalona

Doctora enoftalmologia pediàtrica evalúa la visió a un alumne.

Durant la campanya, l'equip de Fundació IMO ha dut a terme prop de 150 exploracions a les escoles Lestonnac i Josep Boada

El 22 % dels nens i nenes revisats en el marc del progaram Salut ocular en la infància desfavorida de Fundació IMO al barri de Sant Roc de Badalona ha presentat patologies o alteracions oculars. Aquesta campanya de revisions oculars gratuïtes ha finalitzat amb 135 exploracions (99 primeres visites i 36 controls de seguiment) dutes a terme a les escoles Lestonnac i Josep Boada.

Es la primera després dels anys de pandèmia, en què es va aturar la activitat de la Fundació en el marc d’aquest programa, inaugurat l’any 2013 i del que ja se n’han fet 46 campanyes, i revisat més de 5.569 infants.

Resultats

Durant les revisions oculars pediàtriques, que enguany han tingut lloc entre finals de novembre i principis de desembre, l’equip de la Fundació IMO ha pogut detectar 20 casos d’infants amb defectes refractius, com ara la miopia, la hipermetropia o l’astigmatisme. A més, també han estat diagnosticats 3 casos d’ambliopia (ull gandul), tal com explica la Dra. Ana Wert, una de les oftalmòlogues pediàtriques a càrrec de les revisions: «Es tracta d’una malaltia oftalmològica que s’inicia en l’etapa infantil i que es caracteritza per la manca de desenvolupament visual d’un dels ulls. S’ha de tractar abans dels 8 anys, aproximadament, ja que si no es perllonga inevitablement durant la vida adulta. Per tant, detectar l’ambliopia a temps és imprescindible per a una bona qualitat visual, la qual està estretament lligada a l’aprenentatge”.

A més, s’han detectat altres malalties oftalmològiques, susceptibles de posar en risc la visió de la persona que les pateix, com ara 3 pacients amb estrabisme.

En tots els casos, la Fundació IMO es fa càrrec del tractament i del seguiment del nens i nenes als quals s’han diagnosticat alteracions oftalmològiques i els proporciona, també de manera gratuïta, ulleres o el tractament mèdic (com ara els pegats) i/o quirúrgic que calgui en cada cas. Tant les teràpies com les exploracions es fa a l’IMO Grup Miranza Barcelona, clínica de referència internacional en oftalmologia, vinculada a la Fundació.

Paral·lelament, l’equip de l’entitat preveu que el Programa de salut ocular en la infància desfavorida tingui continuïtat durant l’any 2023, amb noves revisions a Badalona, així com a altres zones vulnerables de Catalunya i de l’Estat espanyol.