Teatre científic per explicar i combatre la ceguesa

"Gravat a la retina" va ser l'estrena de la proposta de cultura amb causa, MIRArte, de la Fundació IMO. Una obra de teatre per apropar el públic al funcionament de la visió i les principals patologies que l'amenacen.

fotogafía de la obra grabado en la retina

Amb una posada en escena atractiva i una clara vocació divulgativa, l'obra estableix una analogia entre una càmera fotogràfica i el funcionament de la visió per explicar les patologies que causen ceguesa i el que la investigació genètica pot fer per prevenir-la i abordar-la.

Totes dues representacions, una coincidint amb el Dia Mundial de la Visió (10 d'octubre de 2018) i la segona, amb el Dia Mundial de les Malalties Rares (28 de febrer de 2019), la Fundació IMO ha destinat els dos espectacles a sensibilitzar sobre els problemes de la visió i alhora, a recaptar fons per impulsar la investigació genètica orientada a combatre les distròfies hereditàries de la retina.

Tot i ser poc freqüents entre la població (afecten 1 de cada 3.000 persones), les distròfies hereditàries de la retina representen la principal causa de ceguesa familiar incurable. Per aquesta raó, identificar nous gens relacionats amb les distròfies retinals és un dels propòsits dels projectes de la Fundació IMO, que també treballa per caracteritzar noves mutacions i començar l'experimentació amb teràpies, tant gèniques com cel·lulars (una altra de les futures opcions de tractament).

Més de 200 persones hi han col·laborat a través de la Fila 0 o han assistit a alguna de les representacions. Totes han fet possible una recaptació de 7.008 € que seran destinats íntegrament als projectes d'investigació bàsica de la Fundació IMO.

Si no vas poder assistir a cap de les dues representacions, pots veure la conferència teatralitzada al següent vídeo.

La nova proposta de MIRArte és un projecte en el qual literatura i ciència s'uneixen en favor de la investigació: "Lletres per la ciència". Amb aquesta iniciativa, com amb totes les que impulsa a través de mirar-te, la Fundació IMO pretén aportar valor a la societat i, alhora, ajudar a finançar els seus projectes per arribar a un major nombre de persones i construir cada vegada més #MiradasFelices.