El president de la Societat Europea d’Oftalmologia visitarà l’IMO en una jornada d’intercanvi de coneixements

El proper 9 d’octubre, amb motiu del Dia Mundial de la Visió, l’IMO acollirà mig centenar d’oftalmòlegs del St. Erik Eye Hospital i el Karolinska Institute d’Estocolm, amb el prestigiós retinòleg Stefan Seregard al capdavant.

El president de la Societat Europea d’Oftalmologia, el Dr. Stefan Seregard, visitarà l’IMO el proper 9 d’octubre, Dia Mundial de la Visió, encapçalant un equip de 55 professionals del St. Erik Eye Hospital d’Estocolm.

El prestigiós retinòleg, que és director del Servei de Patologia Oftàlmica i Oncologia i Responsable del Departament de Vitri i Retina de l’hospital suec, intervindrà en una jornada d’intercanvi de coneixements entre els oftalmòlegs de tots dos centres.

L’Hospital St. Erik, únic dedicat exclusivament a la salut ocular a Suècia, és un centre de referència en oftalmologia arreu del món. Té prop de 200.000 pacients anuals que són atesos per 360 professionals. Es tracta d’un hospital universitari amb uns vincles molt estrets en investigació i docència amb el Karolinska Institute, on el Dr. Seregard dirigeix la Divisió Ull i Visió del Departament de Neurociència Clínica. Com a centre de referència, el St. Erik Hospital aposta per l’actualització constant de coneixements i el foment de vincles professionals a través de l’organització d’estades en altres centres de prestigi internacional, com farà enguany a l’IMO.

El programa que es durà a terme el 9 d’octubre és el següent:

• 7.45 h Benvinguda a càrrec del Dr. Borja Corcóstegui
  • 8.00 h Sessió clínica amb el Dr. Rafael Navarro i el Dr. Urban Eriksson
  • 9.45 h Pausa cafè
  • 9.15 h Sessió clínica a càrrec de la Dra. Anniken Burés i de la Dra. Charlotta All-Ericsson. Conclusions del Dr. Stefan Seregard
  • 9.55 h Visita pels departaments de l’IMO
  • 13.00 h Fi de la jornada

Stefan Seregard: una vida professional dedicada a les patologies oftàlmiques

El Dr. Stefen Seregard és president de la European Society of Ophthalmology, president de la European Ophthalmic Pathology Society, membre de la Junta Directiva de l’International Council of Ophthalmology, responsable del departament de malalties vitreoretinals del St. Eriks Eye Hospital, director del servei de patologia oftàlmica i oncologia del St. Eriks Eye Hospital, professor d’oftalmologia del Karolinska Institute i subdirector de la Divisió Ull i Visió del Departament de Neurociència Clínica.

Anteriorment havia estat president de la Swedish Ophthalmological Society. El Dr. Seregard és membre de la European Academy of Ophthalmology, de l’Academia Internationalis Ophthalmologica i d’altres prestigioses societats de caràcter internacional. A més, és editor associat de quatre de les grans revistes professionals oftalmològiques, com l’European Journal of Ophthalmology, i autor de nombroses publicacions científiques i de capítols de llibres. Va completar la seva formació com a resident al Karolinska University Hospital i al Danderyds Hospital, tots dos a Estocolm, i va fer el Fellowship sobre patologia oftàlmica a l’Institute of Ophthalmology de Londres.

En l’àmbit clínic, focalitza la seva activitat en el maneig i l’atenció dels pacients amb tumors oculars i orbitals, així com en el diagnòstic de la patologia oftàlmica. En aquest sentit, el servei de patologia oftàlmica i oncologia del St. Eriks Eye Hospital és l’única unitat especialitzada que hi ha a Suècia per abordar aquest tipus de tumors i incloure l’únic laboratori per a l’estudi de la patologia ocular al país. El Dr. Seregard centra la seva tasca investigadora en l’estudi del melanoma uveal i conjuntival.