Setmana Mundial Glaucoma

Glaucoma: més enllà de la pressió intraocular

dijous 15 març 2018 - 18:00 h a 20:00 h

Auditori IMO

semana mundial glacoma
SMG 2018

La Fundació IMO i l'Institut de Microcirurgia Ocular- IMO se sumen un any més a la Setmana Mundial del Glaucoma (SMG), amb l'objectiu de promoure'n el diagnòstic precoç per evitar que arribi a afectar greument la visió. La campanya tindrà revisions gratuïtes, del 12 al 16 de març, i inclourà una sessió informativa que se celebrarà dijous 15 de març.

Sessió informativa

Dijous 15 març
18:00 h
Auditori IMO

Les doctores Elena Arrondo, Sílvia Freixes i Laia Pascual, del Departament de Glaucoma de l'IMO, explicaran el paper del nervi òptic en la pèrdua de visió associada al glaucoma i com la seva deterioració no sempre està relacionada amb la pressió intraocular elevada (principal factor de risc).

Punts clau de la sessió

1. El nervi òptic, que connecta l'ull amb el cervell, juga un paper indispensable en la visió.
  2. El dany del nervi òptic provoca pèrdua de visió de forma irreversible.
  3. El diagnòstic del glaucoma el marca el dany en el nervi òptic o de la capa de fibres nervioses de la retina.
  4. La detecció precoç mitjançant una exploració que inclogui l'examen del nervi òptic és bàsica.
  5. Tenir la pressió intraocular elevada no vol dir que es tingui glaucoma.
  6. Es pot tenir glaucoma amb pressió intraocular normal.
  7. Actualment, els tractaments que donen resultat se centren a fer baixar la pressió intraocular, encara que no sigui elevada.

Per confirmar l'assistència a la sessió informativa i al còctel que se servirà tot seguit, empleneu el formulari que trobareu en aquesta pàgina.

Unidat de Diagnòstic Precoç

A més, entre el 12 i el 16 de març, la Fundació IMO oferirà revisions oculars gratuïtes a població de risc:

• Edat (més de 60 anys)
  • Antecedents familiars de glaucoma
  • Hipertensió ocular
  • Miopia o hipermetropia alta
  • Altres malalties oculars
  • Traumatismes oculars
  • Raça negra o asiàtica
  • Angle estret

Els controls realitzats a la Unitat de Diagnòstic Precoç de l'Institut inclouran una prova d’agudesa visual, mesura de la pressió intraocular i exploració del nervi òptic. Per reservar hora de revisió, podeu trucar al 93 253 22 10.

Auditori IMO

Josep María Lladó, 3
08035 Barcelona
Tel.: (+34) 934 000 700

dijous 15 març 2018 - 18:00 h a 20:00 h

En coche

En cotxe

Coordenadas navegador GPS:
41º 24’ 38” N – 02º 07’ 29” E

Sortida 7 de la Ronda de Dalt (costat montanya). La clínica disposa de pàrking amb més de 200 places.

En bus

• Autobús 60: Rotonda de Bellesguard, parada 1540