Investigació

La recerca és la principal activitat de Fundació IMO. Mitjançant la suma de recerca bàsica i recerca clínica, i a través d'un model únic on genetistes i oftalmòlegs treballen de manera conjunta, busquem el progrés de l'oftalmologia per a trobar solució a patologies oculars per a les quals encara no existeix curació.

Investigar a l'IMO

L'IMO encapçala les últimes novetats i contribueix als principals estudis clínics del moment com a membre de l’EVICR (European Vision Institute Clinical Research Network). A més, el lideratge i l'afany innovador de l'Institut es materialitzen en una aposta única i pionera per la recerca traslacional, en la qual oftalmòlegs i genetistes treballen braç a braç per avançar més de pressa en la prevenció, el diagnòstic i el tractament de patologies hereditàries de la visió.

Projectes en curs

En l'àmbit de la recerca clínica, l'objectiu dels projectes que estan actualment en desenvolupament no és només el de millorar el pronòstic dels pacients amb determinades patologies, sinó oferir, per primera vegada, solució efectiva a malalties que avui no tenen tractament. Aquesta també és la meta final dels estudis genètics, que pretenen analitzar en profunditat gens ja coneguts, així com identificar nous gens relacionats amb distròfies de retina.
Investigación básica

Seqüenciació massiva d'exomes per a la identificació de nous gens i variants responsables de distròfies de retina

La retinosi pigmentària, amb una prevalença d'1 de 4.000 persones i més d'un milió d'afectats a tot el món, és la distròfia de retina més freqüent.

BST- Cordó umbilical

Avaluació de l'eficàcia i seguretat del col·liri de sang del cordó umbilical en el tractament de la queratitis neurotròfica.

OMASPECT

Estudi d'extensió, obert i multicèntric per avaluar la seguretat i la tolerabilitat del lampalizumab a llarg termini en pacients amb atròfia geogràfica secundària a degeneració macular associada a l'edat que han finalitzat un estudi patrocinat per ROCHE.

Històric de projectes

Els oftalmòlegs, optometristes i infermers especialitzats en fotografia ocular de l'IMO duen a terme múltiples assajos clínics multicèntrics a l'any, dels quals l'Institut moltes vegades és coordinador o principal centre referent a Espanya. Aquests estudis se sumen als projectes iniciats de manera precursora en el laboratori de genètica.

Harrier

Fase III: Estudi de dos anys de durada, aleatoritzat, amb doble emmascarament, multicèntric i de dos grups per comparar l'eficàcia i la seguretat de RTH258 6mg en comparació amb Aflibercept en subjectes amb degeneració macular associada a l'edat exsudativa.