Política de galetes

Definició i funció de les galetes

D’acord amb allò que estableix la Llei 34/2002 de serveis de la societat de la informació i comerç electrònic, l’informem que aquest lloc web emmagatzema informació de les adreces IP dels ordinadors i fa servir galetes amb l’objectiu de prestar millor servei i d’oferir-li una experiència de navegació més bona.

Les galetes són petits arxius de text que contenen informació i que es generen a l’ordinador o terminal de l’usuari quan navega pel lloc web. En navegar per aquesta web vostè presta el seu consentiment per  rebre aquestes galetes. A través d’elles, la FUNDACIÓ DE LA RECERCA DE L’INSTITUT DE MICROCIRURGIA OCULAR DE BARCELONA (FUNDACIÓ IMO) només obté i conserva la informació en les condicions descrites en aquesta Política de galetes:

Quin tipus de galetes fem servir?

En funció de l’entitat que les gestiona:

• Galetes pròpies: són les que enviem al seu ordinador o terminal des de la nostra pàgina web.
  • Galetes de tercers: són les que s’envíen al seu ordinador o terminal des d’un domini o una pàgina web que no gestionem nosaltres, sinó una entitat col·laboradora. Per exemple, les que fa servir Google, que instal·la galetes que ens ajuden a analitzar el funcionament del nostre lloc  web i a millorar l’efectivitat de les nostres campanyes de màrqueting.

En funció del termini de temps que romanen actives:

• Galetes de sessió: són un tipus de galetes dissenyades per arreplegar i emmagatzemar dades mentre accedeix a la nostra web i romanen a l’arxiu de galetes del seu navegador fins que  abandoni la pàgina. Per exemple, les galetes d’identificació.
  • Galetes persistents: són un tipus de galetes en què les dades continuen emmagatzemades al  terminal i s’hi pot accedir i es poden tractar durant un període determinat de temps.

En funció de la finalitat:

• Galetes d’anàlisi: són les que, ben tractades per nosaltres o per tercers, ens permeten quantificar el nombre d’usuaris i fer el mesurament i l’anàlisi estadística de la utilització que fan els usuaris del nostre web. Per fer-ho analitzem la navegació a la nostra pàgina web a fi de millorar l’oferta de productes o serveis que oferim. En són exemples:
    • El nombre de visitants únics de cada pàgina/secció, que es fa servir per fer un recompte de les vegades que el lloc web és visitat per un usuari i per saber la primera i l’última vegada d’aquesta visita. Això ajuda a conèixer les àrees de més èxit i a augmentar i millorar el contingut, amb l’objectiu que els usuaris obtinguin una experiència i un servei més satisfactoris.
    • La data i l’hora d’accés al nostre web, per poder esbrinar les hores de més afluència i fer els ajustaments necessaris per evitar problemes de saturació a les hores punta.
    • La font de trànsit, que registra l’origen de l’usuari, és a dir, l’adreça d’Internet des de la qual parteix l’enllaç que va a la nostra web, per potenciar els diversos enllaços i bàners que apunten al nostre servidor i que ofereixen resultats millors.

Com puc configurar o deshabilitar les galetes?

Pot configurar el seu navegador perquè l’avisi de la recepció de galetes i negar-se a acceptar-les activant la configuració al navegador que permet rebutjar-les. No obstant, l’advertim que la desactivació de les galetes pot provocar la limitació o fins la impossibilitat d’accés a algunes funcionalitats del nostre web i que alguns serveis poden deixar de funcionar correctament.

Si vol més detalls sobre la configuració de les galetes al seu navegador, consulti’n el menú d’ajuda.

Galetes de tercers / empreses col·laboradores

Google

Google ofereix un gran nombre de productes per ajudar-nos a administrar anuncis i llocs web, entre els quals hi ha Google Analytics. En visitar el nostre lloc web poden enviar-se algunes galetes al seu navegador.

Google Analytics és l’eina d’analítica que ajuda el nostre lloc web www.fundacionimo.org a entendre la manera com els usuaris interactuen amb les propietats. Pot fer servir un conjunt de galetes per recopilar informació i informar de les estadístiques d’ús dels llocs web sense identificar personalment els visitants de Google. Consulti més informació sobre les galetes de Google Analytics

Plataforma de testing i anàlisi d'usabilitat

El present web utilitza tecnologies de seguiment d'usabilitat, les quals no identifiquen l'usuari. Aquestes tecnologies consisteixen en la utilització de Heatmaps, Scrollmaps, clickmaps, enregistraments anònims de l'ús dels Usuaris del web, valoracions i de l'experiència d'usuari, anàlisi del Funnel i de Conversions, així com en l’elaboració de sondejos.