Investigació

El gran repte de la Fundació IMO és unir la recerca clínica de l'Institut, després de dues dècades d'experiència i de la participació en nombrosos assajos clínics multicèntrics de referència, amb la recerca bàsica, orientada a aprofundir en el coneixement de les bases moleculars de certes malalties oculars amb base genètica.

Investigar a l'IMO

L'IMO encapçala les últimes novetats i contribueix als principals estudis clínics del moment com a membre de l’EVICR (European Vision Institute Clinical Research Network). A més, el lideratge i l'afany innovador de l'Institut es materialitzen en una aposta única i pionera per la recerca traslacional, en la qual oftalmòlegs i genetistes treballen braç a braç per avançar més de pressa en la prevenció, el diagnòstic i el tractament de patologies hereditàries de la visió.

Projectes en curs

En l'àmbit de la recerca clínica, l'objectiu dels projectes que estan actualment en desenvolupament no és només el de millorar el pronòstic dels pacients amb determinades patologies, sinó oferir, per primera vegada, solució efectiva a malalties que avui no tenen tractament. Aquesta també és la meta final dels estudis genètics, que pretenen analitzar en profunditat gens ja coneguts, així com identificar nous gens relacionats amb distròfies de retina.
Investigación básica

Seqüenciació massiva d'exomes per a la identificació de nous gens i variants responsables de distròfies de retina

La retinosi pigmentària, amb una prevalença d'1 de 4.000 persones i més d'un milió d'afectats a tot el món, és la distròfia de retina més freqüent.

VIOLET

An open-label, randomized, active-controlled, parallel-group, Phase-3b study of the efficacy, safety, and tolerability of three different treatment regimens of 2 mg aflibercept administered by intravitreal injections to subjects with diabetic macular edema (DME)

BST- Cordó umbilical

Avaluació de l'eficàcia i seguretat del col·liri de sang del cordó umbilical en el tractament de la queratitis neurotròfica.

Històric de projectes

Els oftalmòlegs, optometristes i infermers especialitzats en fotografia ocular de l'IMO duen a terme múltiples assajos clínics multicèntrics a l'any, dels quals l'Institut moltes vegades és coordinador o principal centre referent a Espanya. Aquests estudis se sumen als projectes iniciats de manera precursora en el laboratori de genètica.

FOVISTA

Assaig controlat fase III, aleatoritzat, doble cec, per establir la seguretat i eficàcia de l'administració intravítrea de Fovista™ (aptàmetre anti PDGF-B pegiliat) administrat en combinació amb AvastinR o EyleaR comparat amb AvastinR o EyleaR en monoteràpia en subjectes amb degeneració macular associada a l'edat neovascular subfoveal.