Investigació

La recerca és la principal activitat de Fundació IMO. Mitjançant la suma de recerca bàsica i recerca clínica, i a través d'un model únic on genetistes i oftalmòlegs treballen de manera conjunta, busquem el progrés de l'oftalmologia per a trobar solució a patologies oculars per a les quals encara no existeix curació.

Investigar a l'IMO

L'IMO encapçala les últimes novetats i contribueix als principals estudis clínics del moment com a membre de l’EVICR (European Vision Institute Clinical Research Network). A més, el lideratge i l'afany innovador de l'Institut es materialitzen en una aposta única i pionera per la recerca traslacional, en la qual oftalmòlegs i genetistes treballen braç a braç per avançar més de pressa en la prevenció, el diagnòstic i el tractament de patologies hereditàries de la visió.

Projectes en curs

En aquesta pàgina trobaràs els projectes en curs que Fundació IMO està desenvolupant actualment. En l'àmbit de la recerca clínica, l'objectiu dels projectes que estan actualment en desenvolupament no és només continuar millorant el pronòstic dels pacients amb determinades patologies, sinó oferir, per primera vegada, solució efectiva a malalties que avui no tenen tractament. Aquesta també és la meta final dels projectes de recerca bàsica, que pretenen analitzar en profunditat gens ja coneguts, així com identificar nous gens relacionats amb malalties oculars hereditàries.
Investigación básica

Identificació de nous gens de distròfies de retina i caracterització de les correlacions genotip-fenotip

L'objectiu d'aquesta recerca és trobar nous gens les mutacions dels quals són causants de distròfies de retina, per a contribuir al coneixement i diagnòstic d'aquestes malalties.

Unison

Assaig clínic de seguiment post-comercialització de la gamma de lents intraoculars TECNIS Symfony plus Esteneu, Model ZHR00

IN-SIGHT

Avaluació de l'eficàcia i la seguretat del T4032 (bimatoprost no preservat 0,01%) versus Lumigan 0,01% en pacients amb hipertensió ocular o glacomatosos.

Històric de projectes

En aquesta pàgina trobaràs l'històric de projectes que Fundació IMO ha desenvolupat des dels seus inicis. Els oftalmòlegs, optometristes i infermers especialitzats en fotografia ocular de IMO duen a terme diversos assajos clínics multicèntrics a l'any. Aquests estudis se sumen als projectes de recerca bàsica iniciats de manera precursora en el Laboratori de Biologia Molecular.
Investigación básica

Seqüenciació massiva d'exomes per a la identificació de nous gens i variants responsables de distròfies de retina

La retinosi pigmentària, amb una prevalença d'1 de 4.000 persones i més d'un milió d'afectats a tot el món, és la distròfia de retina més freqüent.

EFOS

Evaluació dels efectes del Fydrane® i dels midriàtics estàndard tòpics, així com els anestèsics a superfície ocular després d'una cirurgia de cataractes.