FLORetina

dijous 6 juny 2019 - 8:00 h a diumenge 9 juny 2019 - 18:00 h

Florencia, Italia

FLORetina 2019

Els doctors Borja Corcóstegui, José García-Arumí, i Carlos Mateo, de l'IMO, ponents destacats d'aquesta reunió que abasta els temes més rellevants en retina mèdica i quirúrgica.

FLORetina  és una trobada biennal que impulsa la web del mateix nom, una plataforma en línia en la qual retinòlegs comparteixen els seus coneixements a través de vídeos, casos clínics o entrevistes. Aquest serà també el propòsit de la reunió, que tindrà lloc a Florència (Itàlia) amb la participació d'experts que mostraran les últimes tècniques quirúrgiques a través de cirurgies en directe i confrontaran idees sobre tractaments mèdics intervencionistes.

Membres destacats del Departament de Retina i Vitri de l'IMO  tindran un paper molt actiu durant l'esdeveniment:

• El Dr. Borja Corcóstegui moderarà una sessió, organitzada per l'ESASO, sobre tractaments submaculars, i aportarà la seva experiència en el diagnòstic i tractament del sindrome de Stickler, així com en la cirurgia escleral, tècnica indicada para el despreniment de retina.

• El Dr. José García-Arumí, que forma part del comitè organitzador, moderarà algunes de les taules rodones i sessions del esdeveniment (despreniment de retina, retinopatia diabètica…). A més, profunditzarà sobre la proliferació vitrio-retiniana (PVR), presentarà una comunicació lliure i mostrarà les seves habilitats quirúrgiques en les cirurgies en viu i en la sessió de vídeos en 3D, entre altres.

• El Dr. Carlos Mateo oferirà una ponència sobre el maneig de la foveosquisis miòpica, una complicació associada a l'alta miopia i participarà en dos dels cursos de nivell avançat (despreniment de retina, cirurgia vitreorretiniana). A més, també serà un dels cirurgians que operarà en directe.

Participació IMO: Dr. Borja Corcóstegui · Dr. José García-Arumí · Dr. Carlos Mateo ·

6 juny

Free papers. Surgical 1
Moderador: Dr. José García-Arumí

ESASO: Submacular treatments break through our real life clinic
Moderador: Dr.Borja Corcóstegui

Myopia. Pearls an tricks dealing with myopic foveoschisis
Ponente: Dr. Carlos Mateo

7 juny

Diabetic retinopathy: evidences of topical treatment with neuroprotective agents in eye drops

Retinal detachment

Staining in PVR
            Ponent: Dr. José García-Arumí

Simplifying buckling surgery technique
Ponent: Dr. Borja Corcóstegui

Live Surgery
Participants: Dr. José García-Arumi · Dr. Carlos Mateo

Tips for the diagnostic and treatment of Stickler disease
Ponent: Dr. Borja Corcóstegui

8 juny

How do it do it: 3D Video Panel
Panelista: Dr. José García-Arumi

Retinal detachment advanced course
Why I use heavy silicone oil?
Ponent: Dr. Carlos Mateo

9 juny

Extreme Surgery Course
Moderador: Dr. José García-Arumi