La Fundaci贸 IMO presenta "Gravat a la retina", una obra de teatre cient铆fic sobre la visi贸 i els reptes i les amenaces que l'envolten

Gravat a la retina, Fundaci贸 IMO

Amb motiu del Dia Mundial de la Visi贸 (11 d'octubre), la Fundaci贸 IMO prepara una proposta esc猫nica trencadora i "feta a mida". Es tracta d'una obra de teatre cient铆fic en qu猫, amb sensibilitat, sentit de l'humor i, alhora, rigor, la Fundaci贸 IMO 鈥搈itjan莽ant gui贸 i posada en escena d'Incite (Institut de Ci猫ncia i Teatre)鈥 es proposa explicar en qu猫 consisteix la visi贸 i quines amenaces l鈥檃ssetgen encara en l'actualitat, aix铆 com en quins projectes s'est脿 treballant per poder combatre la ceguesa en un futur no molt lluny脿.

Amb l'obra, la Fundaci贸 IMO pret茅n recaptar fons per a projectes d'investigaci贸 que est脿 duent a terme des del 2010 i ho fa, a m茅s, mitjan莽ant una proposta de divulgaci贸 cient铆fica, un dels pilars de l'entitat, juntament amb la prevenci贸, la investigaci贸 i l鈥檃cci贸 social en el camp de l'oftalmologia. Sota el t铆tol Gravat a la retina, l'obra desgrana la hist貌ria de diversos fot貌grafs que han perdut la visi贸, per貌 que segueixen mostrant al m贸n les imatges que capten amb les seves c脿meres fotogr脿fiques, inspirats en els records 鈥揺n totes aquelles imatges que els van quedar gravades a la retina quan hi veien. La c脿mera tamb茅 茅s un recurs per explicar el funcionament de la visi贸 i estableix un s铆mil entre la m脿quina d'instant脿nies i les diferents parts de l'ull i les seves funcions.

MirARTE, Fundaci贸n IMO

MIRARte, la proposta cultural de la Fundaci贸 IMO per aconseguir mirades felices聽

Cultura amb causa

La representaci贸 s'inscriu dins de la nova iniciativa MIRArte, amb la qual, sota el com煤 denominador de la creativitat, la sensibilitat i la inspiraci贸, la Fundaci贸 IMO es proposa elaborar una oferta cultural que aporti valor a la societat i, alhora, que permeti finan莽ar projectes per arribar a m茅s persones i construir cada vegada m茅s mirades felices. Amb la iniciativa, la Fundaci贸 vol aconseguir mirades felices d'anada i tornada: les dels pacients que es benefici茂n de la recerca i l'acci贸 social de l'entitat, i tamb茅 les de les persones que posin el seu gra de sorra gaudint de propostes art铆stiques i culturals enriquidores.

Amb aquest doble objectiu, el programa cultural amb causa de la Fundaci贸 IMO, que arrenca el 10 d'octubre, vig铆lia del Dia Mundial de la Visi贸, amb la representaci贸 de Gravat a la retina, seguir脿 al mes de desembre amb una segona proposta, en aquest cas musical, a c脿rrec d'un jove cor de g貌spel que el 12 de desembre actuar脿 a l'auditori de l鈥橧MO, escenari principal del programa MIRArte que comen莽a el seu cam铆 la propera tardor.